Dersin Adı | Tipografi II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 132 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öncelikli olarak yazıyı oluşturan temel yapıları öğrenilmesi amaçlanarak, yazıyı oluştururken kullanılacak yazı karakteri (font) seçimi üzerine odaklanılacak, yazı karakterinin seçiminde önemli rol oynayan yazı karakterinin ailesi ve yapısal özellikleri, karakterin içinde bulunduğu sınıf ve tasarıma uygunluğu gibi konular üzerine projeler üretilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tipografinin ana elemanı olan harflerin temel yapısını çözümlemek ve tanımak dersin somut çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Proje 01: İki boyutlu yüzey üzerinde yazı karekteri (font) kullanımı | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:1 |
3 | Proje 01: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:2 |
4 | Proje 01: Son eklemeler ve sunuş | Sunumlar |
5 | Proje 02: Biçimsel Tipografi kapsamında logo çalışması | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:3 |
6 | Proje 02: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:4 |
7 | Proje 02: Son eklemeler ve sunuş | Sunumlar |
8 | Proje 03: Figüratif Tipografi kapsamında çalışmalar | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:5 |
9 | Proje 03: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:6 |
10 | Proje 03: Son eklemeler, yazı yerleşimi ve sunuş | Sunumlar |
11 | Proje 04: İki boyutlu yüzey üzerinde fontlar ile simetrik ya da asimetrik denge oluşturma çalışması | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:7 |
12 | Proje 04: Son eklemeler ve sunuş (Seminer %25) | Sunumlar |
13 | Proje 05: Logo Tasarımında Tipografi | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:8 |
14 | Proje 05: Verilen konu kapsamında eskizlemelere devam | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose Bölüm:9 |
15 | Proje 05: Son eklemeler ve sunuş | Sunumlar |
16 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Grafik Tasarımda Tipografi Yazar: Paul Harris, Gavin Ambrose |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 58 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest